이선주

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    Lee, Sun-Joo
     
    Contact Information
    E-mail: radio7471@naver.com
     
    Current Position
    Hanyang University Research Professor
    Contemporary Cinema Research Institution

    Research Interests
    Media Aesthetics, Technology and Spectatorship, Cinephilia, Art Cinema, History of Film Criticism

    Professional Activities
    PhD, Film Studies, Chung-Ang University
    Editorial Board, Contemporary Cinema Studies

    Publications
    Selected articles :

    Digital Slow Cinema: The Cases of Pedro Costa and Jia Zhangke / 2018 

    The Age of KINO -The Film Magazine KINO and the Cultural Politics of the "Critical Cinephilia" in the 1990s / 2017

    Alice Guy’s ‘Technical Authorship’: Visual Styles and the Experiments with Sound in Her Gaumont Films / 2017

    The Time, Space, and Spectatorship of Analogue Video-Reflexivity of Video in the Films of Haneke and Godard / 2017

    Aesthetic Experimentations That Restore the Value of Life and Labor: Factory Complex / 2016

    Hollywood and Beyond: Genre Hybridity and Transnationality in the Crime Thriller Films of the 1960s' Korean Cinema / 2016

    Beyond the ‘Loneliness of the Dying’ -On the Essayistic Modes of Nobody’s Daughter Haewon / 2014
    ‘Proposing a New Reading of Film,’ or Formulating a Critical Cinephila -On the Activities of Munhwahaggyo-seoul / 2014

    Passion and Anxiety: Modernism and Modernity in the Korean Cinema of the 1960s / 2012
     

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    이선주
     
    연락처
    E-mail: radio7471@naver.com
     
    소속 · 직책
    한양대학교 연구교수
    현대영화연구소 전임연구원
     
    연구분야
    미디어미학, 기술과 관람성, 시네필리아, 예술영화, 영화비평사

    경력
    중앙대학교 영화학 박사
    [현대영화연구] 편집위원

    연구업적
    논문 :

    디지털 슬로우 시네마: 페드로 코스타와 지아 장커의 경우 / 2018
    영화(KINO)의 시대-영화잡지 <키노>와 1990년대 ‘비판적 시네필리아’의 문화정치 / 2017
    알리스 기(Alice Guy)의 ‘기술적 작가성’: 고몽(Gaumont) 시기 작품들의 시각적 스타일과 사운드 실험을 중심으로 / 2017
    아날로그 비디오의 시간, 공간, 관람성-하네케와 고다르 영화에서의 반영성을 중심으로 / 2017
    삶과 노동의 가치를 복원하는 미적 실험 : <위로공단> / 2016
    할리우드와 그 너머' -1960년대 한국 범죄 스릴러 영화에 나타난 장르의 혼종성과 초국성 /
     2016

    ‘죽어가는 자의 고독’을 넘어서-<누구의 딸도 아닌 해원>의 에세이 영화적 특징들에 대하여 / 2014
    새로운 영화 읽기의 제안’ 혹은 비판적 시네필리아의 형성: 1990년대 한국 영화문화에서 ‘문화학교 서울’의 활동들 / 
    2014

    열정과 불안: 1960년대 한국영화의 모더니즘과 모더니티", 중앙대학교 첨단영상대학원 영상예술학과 영화이론전공 박사학위논문 / 2012